tisdag 11 april 2017

Giftigt Avfall - EP & Krossa SD 7''


Giftigt Avfall är ett relativt nytt band från Trollhättan (tror jag). Och när man kollar på deras facebooksida så verkar dom nu vara full sättning, men på dessa två 7'' så är det bara Siken (trummor) och Johanna (gitarr & sång) som går loss på skiten som om det inte fanns någon morgondag. Dom skriver själva att dom är influerade av band som Total Armsvett och Ta.S.K, och helt klart så finns ju i vart fall Ta.S.K feelingen där. Den som går igång på finlir och melodier har ju absolut noll att hämta här då det inte finns en anstymmelse till detta. Här är det en jävla vilja rakt av som gäller, Och dom delar broder/systerligt på att sticka iväg på egna utflykter, ibland är det trummorna som sticker iväg eller sackar efter och ibland är det gitarren. Personligen så föredrar jag den självbetitlade bäst av dom två, dels utseendemässigt men även innehållsmässigt av någon anledning. Även om det inte skiljer sig så mycket musikaliskt plattorna åt, så är det någonting som tilltalar mig mer på den. Kan det vara ljudet? 8 låtar på varje platta är det, och dom är korta så det blir ett jävla flippande. Alla på en platta hade vart det ultimata, för det tror jag hade fått plats. Jag måste fan ändå säga att jag gillar detta, känns jävligt uppfriskande och jag tycker ni ska kolla upp dessa två 7'', släppta av bandet själva vilket bara det är en anledning att köpa. Urkraft och vilja går före finlir 9 ggr av 10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar