onsdag 19 april 2017

Gränslandet - Solidum CD

Mera Värmland, och är jag inte helt på tur så innehåller Gränslandet någon från tidigare recenserade Socialstyrelsen. 10 låtar på drygt 40 minuter bjuds det på och jag antar att låttitlarna är datum som hänvisar till olika händelser, men ids inte googla för att kolla efter... Gränslandet täcker av ett rätt brett musikaliskt område då det varvas friskt av crust, sludge, stoner och en gnutta metal. Dom snabbare låtarna låter väl i mina öron precis så som så många andra band som beskriver sig som "crust" idag. Jag tycker inte det är dåligt, absolut inte, men det är inte riktigt min grej. Många älskar det förmodligen, bara jag som inte fattat grejen riktigt. Utan det är när Gränslandet är nere i sludgeträsket och gräver som jag tycker dom låter som bäst. Då gillar jag dom som fan. Långsamt, enformigt och håller det enkelt. Perfekt rätt grisig ljudbild som gör det monotona malandet till en fröjd för örat. Hade hela plattan gått i samma anda som "III" (tredje låten 1899.05.01) så hade jag vart tvärsåld! Så jävla bra låt som jag såg finns på deras bandcamp, så in och lyssna. Nästa gång vill jag ha 30-40 minuters malande, äcklig, träskig sludge. Plattan är släppt av Blast Of The Truth Records som även släppt en Agathocles / Wöda I Pity 7''.  Fan, måste ju plussa lite för det eminenta basljudet med,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar