onsdag 10 maj 2017

Våldsamt Motstånd - The great equalizer CD

Det är väldigt sällan jag känner att det kommer bli svårt att skriva en vettig recension, men nu har det hänt. Och det är Våldsamt Motstånd från Karlstad som ställer till detta huvudbry på deras sprillans nya fullängdare "The great equalizer". Första genomlyssningen skall det erkännas att jag inte gillade det alls... Men nu har jag kört den rätt många gånger och det har väl släppt lite grann i alla fall. Tror det beror mycket på gitarristen Mickes spelsätt som skiljer sig ganska mycket mot det man är van vid. Mycket sextondelar på gitarren på typiskt (black) metal mane'r. Funkar periodvis, men här blir det för mycket. Och det är väl just metallbiten överlag som gör att jag inte helt köper plattan trots att det är välspelat och tight. Det blir liksom för mycket av det goda för min del (kan väl tillägga att jag gillar en hel del black/death metal vanligtvis). Har även svårt för growlandet som är med i vissa refränger, inte just att det growlas, men det ligger så jävla högt i mixen så allt annat försvinner. Det spretar alldeles för mycket för mina öron, för även om plattan i grunden bottnar i punken så tar det andra över för mycket. Jag fixar't inte, men kolla upp. Innehåller folk från bl.a E.A.T.E.R och Socialstyrelsen kan jag ju nämna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar